אם אתם מתכננים לחגוג חינה והפרשת חלב ביחד, המדריך הזה ילמד אתכם איך עושים הפרשת חלה וחינה ביחד. היום הרבה מאוד חינות כבר הפכו להיות אירועים יותר קטנים וצנועים, יש אנשים רבים שעבורם המסורת היא חשובה מאוד ולא מוכנים להתפשר עליה ומעבר לכל החגיגות של החינה רוצים לוהסיף עוד מצווה מאוד גדולה והיא ביצוע של הפרשת חלה.

בנוסף שחוגגים חינה והפרשת חלה ביחד זה הופך את האירוע ליותר מיוחד, מכניסים לאירוע תוכן והופכים אותו למעניין הרבה יותר מאשר עוד אירוע שבו אנשים רוקדים על רחבת הריקודים, בחינה עם הפרשת חלה אפשר גם לעשות חינה חגיגית עם שמחה וגם להכניס תוכן ודברי קדושה חשובים.

איך לעשות הפרשת חלה ולשלב בתוך זה את טקס החינה בצורה הטובה ביותר.

המדריך המלא צעד אחרי צעד בקלות כולל כל הברכות הנדרשות לביצוע הפרשת חלה.

כמות הקמח

העיסה הכוללת של הבצק להכנת לפני ההפרשה צריכה להיות מעל 1600 גרם, כלומר מעל קילו ושש מאות גרם.

בכמות שקטנה ממשקל זה לא צריכים להפריש חלה, אבל יש כאלו שנוהגים ע"פ מידת חסידות וגם מכמויות קטנות אלו מפרישים את החלה, אבל במקרים כאלו של כמות קטנה לא אומרים את הברכה שיש על הפרשת חלה.

חשוב לציין : המשקל של הקמח צריך להיות מעל קילו ו 600 גרם ולא אחרי הוספת המים! לכן אם חוגגים את החינה עם הפרשת חלה קחו לכל הפחות 2 חבילות של קמח. (כל חבילה היא קילו וככה תהיו בטוחים שאתם מעל הקילו שש מאות).

עיסה נועדה לאפייה

חובה בהפרשת חלה לאפות את החלות מהעיסה.

אם מדובר על בצק שרוצים לטגן, נגיד כמו ספינג' אין כאן הפרשת חלה, אבל נהוג להוציא חלק להפרשה, למרות שיש עדות שבהן נוהגים לעשות הפרשת חלה גם על בצק שרוצים לטגן אותו.

סוג הקמח

הקמח צריך להיות מדגנים : חיטה, שעורה, שיבולת שועל, כוסמין, שיפון.

סוג בצק

ההפרשה היא מבצק בלילה עבה, כלומר בצק שהוא כבר חזק ועומד יציב.

האם הפרשת חלה היא מצווה של נשים?

ממש לא, גם גבר וכל יהודי חייב במצוות הפרשת חלה, אבל בגלל שברוב המקרים מי שאופה לחם בבית זה נשים אז זאת הפכה עם השנים להיות מצווה נשית.

מתי מפרישים חלה?

את החלק שמפרישים מהחלה הוא רק אחרי שכל העיסה שלמה ולפני שמחלקים את הבצק ואופים אותו.

השילוב עם החינה

אחרי שהבנו איך עושים הפרשת חלה, צריכים לדעת איך לשלב אותה עם החינה.

אלו יהיו שלבי הטקס המומלצים, למרות שבדרך כלל שחוגגים הפרשת חלה עם חינה, זה אירוע רק של נשים, אז זאת ההזדמנות לתת לעוד נשים לקחת חלק במצוות הפרשת החלה.

קבלת פנים

כמו כל אירוע, תהיה קבלת פנים בכניסה שבה כל הנשים מתאספות יחד ויש כיבוד שמוגש להן.

מקומות ישיבה עם שולחן במרכז

בגלל שמדובר על הפרשת חלה, חשוב שהשולחן עליו עושים את הבצק לפני שמפרשים ממנו יהיה במרכז שכל הנשים שנמצאות באירוע יוכלו לראות את התהליך ולחוות אותו.

הכלה כמובן תהיה במרכז והיא תוסיף את המרכיבים הראושנים ותאחל לעצמה את הברכות לזיווג הגון עם החתן, לראות שפע ונחת וחיים מאושרים.

איך עושים הפרשת חלה

עד שהבצק תופח

עד שהבצק תופח מעט לאחר שהכנסיו את כל המרכיבים (כמובן שבמהלך הוספת המרכיבים יכולות להגיע נשים נוספות להוסיף לעיסה ולברך, למרות שהכלה חייבת להיות ראשונה כי זה כל האירוע שלה). זה הזמן להגיש את המנה הראשונה ולתת לאורחים מעט לנוח ולהינות מאווירה עם מוזיקה טובה ואוכל טוב.

מתחלים את ההפרשה

הבצק תפח ואחרי מנוחה נעימה עם מנה ראשונה זה הזמן לחלק את הבצק, אם לא אז הגיע הזמן שאתם והאורחים תפזזו לכם על רחבת הריקודים לצלילי מוזיקה מסורתית של כל העדות.

מפרישים את החלה

הבצק תפח זה הזמן להתחיל ולהפריש אותו ולברך את הנוסח המלא של הברכה.

טקס החינה

אחרי שהבק תפח והופרש זה הזמן לגשת ולעשות את טקס החינה, בחלק הזה החתן לא נמצא אבל שתהיה מסורת יותר נעימה מומלץ מאוד לתת לאמא של החתן שתיתן לכלה את התכשיטים והזהב כחלק מהטקס.