כשמדברים על מסיבת חינה, מדמיינים את חגיגת החינה היהודית המרוקאית – בגדים בצבעים בהירים, כובעי פאס (Fes), שולחנות עמוסות בסוכריות מרציפן, תמרים ומאפים מיוחדים, מוזיקה מרוקאית אותנטית שמקפיצה את המשפחה והחברים, שרוקדים בהתלהבות מדבקת. וכמובן אינסוף צהלולי לולולולו…

באירוע החינה, החתן והכלה לבושים בקפטנים ובג׳לביות מפוארות, לפי מסורות החתונה המרוקאית, ולעתים קרובות הם מחליפים מספר תלבושות במהלך הערב. הם המלך והמלכה באירוע, ונישאים על כיסאות מפוארים. גם האורחים מוזמנים להחליף את בגדיהם לתלבושות המסורתיות עזות הצבעים המסופקות על ידי המארחים. וכמובן – מתנות, לרוב תכשיטי זהב, המוענקות על ידי המשפחות לחתן ולכלה.

ואז מגיע שיא הערב – מריחת החינה בתנועות מעגליות על כפות ידיהם של החתן והכלה על ידי האם או הסבתה של הכלה. אחר כך תימרח החינה גם על כפות הידיים של כל האורחים, שישמחו להתברך בברכות ההצלחה והפריון שהחינה מסמלת.

רק מהתיאור הקצר הזה כבר אפשר להבין שכדי להפוך את החינה לאירוע אותנטי ומרגש, יש צורך בסוגים שונים של ספקים שיספקו לחגיגה את כל הנדרש, או לחילופין, בספק אחד שמציע תחת קורת גג אחת את כל הנחוץ, אולי אפילו שף פרטי, אם זה מה שאתם רוצים.

אז מה צריך להכין לטקס החינה?

בטקס החינה התכשיטים נועדו לא רק לקישוט ולנוי. הם מסמלים גם פריון, ברכה והצלחה. במהלך הטקס מעניקים הורי החתן תכשיטי זהב לכלה, כמו: שרשראות, צמידים ועגילים. עד כדי כך מנהג זה נותר פופולרי גם בימינו, שיש אפילו מושג שנקרא ׳תכשיטים לחינה׳, ואלה מיועדים להתאים לתלבושת המרוקאית המסורתית של הכלה.

כדי לא להשקיע כספים בתכשיטים שהכלה תענוד רק באירוע החינה החד פעמי, מומלץ לבחור בסגנון של תכשיטים שיתאים לסגנון הלבוש של הכלה. כך היא תוכל לענוד את התכשיטים האלה גם באירועים נוספים, ולא רק בערב אחד.

שימו לב שיש אפשרות גם לשכור תכשיטים, וכך במקום לקנות תכשיטים זולים בגלל תקציב מצומצם, הכלה תוכל להתהדר בטקס החינה בתכשיטים המיוחדים והמרהיבים ביותר.

אחד המרכיבים שמעניקים לטקס החינה את האווירה והסגנון המסורתי הוא התלבושות המרוקאיות, קפטנים, גלביות ועוד, המיועדות במיוחד לחינה המרוקאית.

תוכלו לשכור מספר תלבושות בהתאם למספר האורחים המוזמנים לחגיגה שלכם. מגוון של תלבושות בעיצובים שונים, יאפשרו לאורחים לבחור את התלבושת שמושכת את ליבם במיוחד, מבחינת הצבע והסגנון.

בנוסף לתלבושת תוכלו לשכור גם את התוספות הנדרשות להשלמת המראה כמו מטפחות, כפתנים לגברים, כובעי פאס ואפילו דרבוקות, כדי להלהיב את האורחים בשמחה.

אחד מסימני החינה הוא הכיבוד המתוק שכולל מגוון סוגים של עוגיות כמו: עוגיות מרציפן, עוגיות קונוס עם קרם, עוגיות סולת במילוי תמרים, עוגיות קוקוס בצורה של חמסה, עוגיות מעמול ביתיות או עוגיות דבלה עם סוכריות.

בנוסף לאפשרות להזמין את העוגיות מספק מומחה, תוכלו גם ליהנות מאיש מקצוע שיהיה אחראי לסידורי השולחנות עם העוגיות הצבעוניות והמפתות שמפוזרות עליהם, ועם אלמנטים עיצוביים נוספים שיצרו שולחן מעוצב באופן אסתטי ומרהיב.

כדי ליצור אווירה מרוקאית אותנטית באולם שבו ייערך טקס החינה, מה דעתכם להוסיף כמה פסלים מרשימים של גמלים, שיפתיעו את האורחים כשייכנסו לאולם. זו תוספת נפלאה לאולם המקושט והססגוני ולשולחנות המתוקים המרשימים.

צלם מקצועי לטקס החינה שלכם יוכל לתעד היטב את אירוע החינה האותנטי והמרהיב: את האולם המעוצב באווירה מרוקאית אותנטית, את כל התלבושות הססגוניות והמרהיבות, את הריקודים הנלהבים של האורחים שבאו להשתתף בחגיגה, ואת טקס החינה עצמו, כאשר החינה נמרחת על כפות הידיים של החתן והכלה, ואחר כך של כלל האורחים.

צילום מקצועי יוכל לספק תמונות שינציחו את עוצמת החגיגה, עם כל ההיבטים המרכיבים אותה. מומלץ לבחור בצלם שכבר התנסה בצילומי חינה, כזה שמכיר את הטקס לעומקו ולא יחמיץ את נקודות השיא במהלך הערב המרגש.

כשמדובר במוזיקה לחינה, עומדות בפניכם מספר אפשרויות, לדוגמה: