כל אחד שמתכנן אירוע כמו חינה, עושה לא רק את השיקול של הנוחות שלו, אלא גם את השיקול הכלכלי, כמה זה באמת משתלם כלכלית לעשות את החינה בבית.

כמו בפוסט הקודם שלי שכתבתי לכם, על חינה ביתית כמה זה הולך לעלות לכם, הרבה מאוד הבינו שלא תמיד זה יוצא יותר זול.

חינה ביתית – האם זה שווה את המאמץ

כשמדברים על חינה ביתית, יש המון ארגונים והמון דברים שצריך לעשות.

צריכים לדאוג לפנות כמה שיותר דברים בכדי שיהיה מקום בבית לאנשים, צריך לפנות גם בשביל שיוכלו להכניס אוהל חינה ולא תמיד זה נוח לכם ולאורחים שלכם.

אבל הפעם ממש בקצרה אני רוצה להסביר לכם כמה זה באמת שווה את הטרחה, תעשו חשבון של הזמן שלכם, שאתם צריכים לארגן את הבית, ימי עבודה שאתם אולי תפסידו, דברים שאתם צריכים לעשות גם בשעות מאורחות, לנקות את הבית לפני החינה, לנקת את הבית גם אחרי החינה, במילים אחרות מדובר על לא מעט עבודה.

בשורה התחתונה כמו שציינתי בפוסטים קודים עלות כזאת תגיע גם לכמה אלפי שקלים, וכשאנשים מגיעים לאירוע בבית הם לא תמיד נוהים תת מתנה כסף שיכסה את ההוצאות.

למרות זאת שאתם מזמינים אנשים לחינה באולם, אנשים מביאים איתם מתנות בכסף.

רק בשביל רגע להיכנס לעלויות שיש לכם באירוע חינה באולם, שאולי תבינו ותעשו את החשבון מה עדיף לכם.

עלות מנה באולם לאירוע כמו חינה מתחיל ב 120 ₪ ויכולה להגיע גם ל 250 ₪, אבל מהניסיון שלי גם אולמות שבהם המנה היא בעלות של 120 ₪ אלו אחלה אולמות והם דואגים לכם לכל מה שאתם צריכים.

אם נניח יש לכם 50-100 מוזמנים לאירוע קטן שאתם מתכננים בבית, תנסו לשקול אולי לעשות את זה באולם או מסעדה, יש מסעדות בהם יש אולמות לאירועים קטנים ומחיר המנות מתחילים גם ב 90 שקלים בלבד.

נצא מנקודת הנחה ומדובר כל 80 מוזמנים, שזה המינימום היום שאולמות דורשים, שיהיו לפחות 80 מנות.

עלות המנות באירוע כזה תעמוד על בין 7200-7500 ₪ כולל הטיפים שנהוג לתת.

לזה יש להוסיף עלות של השכרת תלבושות לחינה שתעמוד על 1200-1500 ₪ שגם כאן זה תלוי בכמות וסוג התלבושות אותם תזמינו.

העלות של התלבושות גם יכולה לכלול בתוכה הרכבת אוהל חינה, יש חבילות משתלמות במיוחד של אוהל חינה כולל תפאורה מלאה ותלבושות שמגיעות רק עד 1700 ₪.

תוסיפו לכל זה את מגשי המתוקים, שאותם אתם יכולים או להכין לבד בבית בקלות, או פשוט להזמין מגשים החל מ 30 ₪ בלבד למגש, ש 10-15 מגשים יספיקו בהחלט.

סה"כ העלויות שלכם כאן הם פחות 10000 ₪, אמנם מהצד עלות של עשרת אלפים שקלים נראית כמו הוצאה גבוה מאוד, אבל אם תעשו את החשבון של המתנות זה אפילו משאיר אתכם עם עודף.

רק לפני שאסביר איך נשאר כאן עודף נוסיף עלות של תקליטן ב 800-1300 ₪ וגם צלם שיגיע לאירוע בעלות של 500-800 ₪.

שאחרי הצלם והתקליטן העלות עומדת על קצת מעל עשרת אלפים שקלים, בחישוב קל שלי לפי המחירים שאני מכיר זה מגיע ל 10600 ₪, כולל תקליטן וצלם.

זה המחיר לכמות של 80 מוזמנים, באירוע במסעדה שמחיר המנה שלה הוא 90 שקלים.

חינה באולם והעודף שנשאר

חינה ביתי או באולם איפה באמת המתנות יכסו לכם את ההוצאות.

אם היום נהוג לתת מתנה באירוע כמו חינה מינימום של 250 ₪ אותם נכפיל ב 80 מוזמנים החשבון הקל הוא שיש לכם 20000 ₪.

בהרבה מאוד מקרים הסכום הזה עובר את העשרים אלף שקלים, בגלל שתמיד יש מתנות יותר גדולות מהאחים והמשפחה הקרובה, בכל מקרה אתם תמיד תישארו עם עודף של כמה אלפי שקלים.

והכי חשוב זה יחסוך מכם, את כל הבלגן של לארגן את החינה בבית.

תלבושות מיוחדות לחינה ביתית