אם אתם רוצים לעצב חינה ביתית, או אפילו לעצב חינה בבית, יש לא מעט דברים שצריכים לשים לב אליהם, לכן אספנו כמה טיפים לעיצוב חינה (החשובים ביותר) שככה תצליחו לעצב את החינה המושלמת.

תקציב

הדבר הראשון שצריך להנחות אתכם בעיצוב חינה, ובכלל בארגון של כל אירוע התקציב שעומד לרשותכם.

אם יש לכם תקציב לא מוגבל ואתם רוצים להתפרע, אין ספק שאתם יכולים לעבור לטיפ הבא שלנו, אבל אם גם אתם עומדים בפני תקציה מוגבל, אתם צריכים להתחשב בו.

הדרך הכי טובה להתחשב בתקציב היא לבחון מהם הדברים שהכי חשובים לכם, לאחר מכן לראות אם הם עומדים בגדר התקציב שלכם, במידה ולא אתם צריכים למצוא חלופות עיצוביות אחרות.

אם בחרתם להזמין בלונים לאירועים, ואתם מגלים שמדובר על אטרקציה עיצובית יקרה עבורכם, אתם יכולים למצוא חלופה כמו למשל עיצוב שולחנות עם פמוטים קבועים, גם מוסיפים אלמנט עיצובי וגם יעלו לכם הרבה פחות.

סוג החינה

יש רבים שנוטים לשלב חינה עם מקווה ביחד, או לחינה עם הפרשת חלה, בכל אחד מהמקרים האלו עיצוב חינה צריך להיות בהתאם לאלמנטים הנוספים שאתם רוצים באירוע.

בנוסף, אם מדובר על חינה מרוקאית, או חינה הודית כמובן לפי עדה, לכל עדה יש את האלמנטים שלה, בעיקר בחינה הודית הנושא של הצעבוניות הוא מאוד גדול ושמים עליו דגש, אפילו מבחינת האורז הצבעוני ועד לאוהל החינה ההודי הססגוני שיש בו המון צבעים, לכל צבע לפי ההודים יש גם משמעות ולכן חשוב מאוד כאשר חוגגים חינה הודית להשתמש בכל האלמנטים האלו.

כניסה מרשימה

בכל פעם שמבקשים ממני לעצב חינה, הדבר שהכי מעניין אותי הוא כניסה מרשימה, אני תמיד שם דגש על הכניסה לאולם, בדרך כלל אני רוצה לעצב את הכניסה עם שוק מרוקאי ענקי, המון אלמנטים של זהב, אם מתאפשר באולם אני גם משתדל מאוד לבנות את אוהל החינה על במה. (בהתחשב בתנאים של המקום).

כשהאוהל חינה בנוי על במה ורואים אותו באופן ישיר מהכניסה זה הדבר הכי מושלם שיכול להיות, בשונה מאירועים שאני הולך אליהם ורואה שיש מקום להציב את אוהל בדיוק בכניסה שיהיה אפשר לראות מרשים ויפה, ובכל זאת המעצבים בוחרים להציב את האוהל באיזה פינה.

להתחשב בתנאים

עיצוב מושלם הוא לא רק כניסה מרשימה, צריכים להתחשב בתנאי השטח שיש לנו, אם מדובר על מקום קטן יותר, כמו הרבה מקרים שעכשיו בגלל הנחיות הקורונה אנשים חוגגים חינה בבית, עם מספר מצומצם של מוזמנים.

חייבים לקחת בחשבון את תנאי השטח, כמו למשל תקרה נמוכה, מעברים צרים, הצבת עמדה של תקליטן, מקום לאורחים לשבת להגיע לרחבת הריקודים, גישה נוחה למבוגרים.
כל הדברים האלו צריכים להיות חלק בלתי נפרד מהעיצוב של החינה.