הרבה מאוד זוגות שמגיעים לחינה, עבורם זאת הפעם הראשונה, אם בעבר הרבה מאוד זוגות היו נישאים רק בתוך העדה, היום הרבה מאוד דברים השתנו ואנחנו מוצאים נישואים בין עדות אשכנז ועדות המזרח. (וזה מה שיפה במדינת ישראל, שילוב התרבויות).

ואם אתם מאלו שעדיין לא היו בטקס חינה, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הטקס.

טקס החינה מה בדיוק מחכה לכם

אז בואו נתחיל בזה שטקס החינה נשאר בדיוק אותו הדבר כמו שהיה בעבר, כלומר לא בוצע שום שינוי עם השנים וזאת מסורת שנמשכת כבר המון זמן, מה שיפה בזה שהמודרניזציה לא פגעה בטקסים ובמורשת.

תהליך האירוע :

יש כאלו שנוהגים לעשות את טקס המקווה, יחד עם הפרשת חלה ולאחר מכן לעשות את החינה, ויש כאלו שעושים רק את טקס החינה ואת המקווה והפרשת חלה בנפרד.

טקס חינה בלבד

אם אתם מתכוונים לחגוג רק את טקס בלי שילוב של מקווה והפרשת חלה, זה בדיוק מה שמחכה לכם.

בכדי שיהיה לכם נוח להבין לקראת מה אתם הולכים, החלטתי לחלק את זה לשלבים.

שלב ראשון – שלב קבלת הפנים

בשלב הראשון זהו השלב של קבלת הפנים, בו אתם וההורים שלכם מקבלים את האורחים ואת בני המשפחה שמגיעים אליכם.

שלב קבלת הפנים הוא זהה בדיוק כמו כל אירוע אחר, רק שהפעם אתם בתור הזוג מקבלים את בני המשפחה בתלבושות חינה מסורתית. (נהוג בשלב זה להתלבש בתלבושת לבנה, ובהלך השלבים באירוע הצבעים של הבגדים משתנים בהדרגה עד לטקס עצמו).

בין השלב הראשון לשני – מתחילים בחגיגות

קצת לפני השלב השני, יש את החלק הקצר שבו אתם בתור זוג נכנסים בקבלה מרשימה אל האולם, התקליטן מקבל אתכם ויש לכם כניסה שבה כל האורחים מוחאים כפיים ומריעים לכם.

אז אם אתם מאלו שקצת מתביישים, כדאי שתעשו את ההכנות שלכם ותבינו לקראת מה אתם הולכים.

שלב שני – חוגגים ונהנים

בשלב השני זהו השלב שבו אתם בתור זוג נכנסים לאולם ומתחילים לרקוד עם האורחים שלכם, אחרי סבב ריקודים שנמשך בדרך כלל משהו כמו 20-25 דקות, אחרי הכל לא כולם בכושר ויכולים לרקוד מזה,  זה תמיד היה הזמן הממוצע של ריקודים.

נכון ש 20 דקות זה בערך משהו כמו 5-7 שירים שמתנגנים, בגלל זה היום כל תקליטן מנגן חלק מרכזי מכל שיר ומעביר משיר לשיר, אחרת זה יתחיל לשעמם את האנשים שרוקדים.

שלב שלישי – האורחים אוכלים אתם מתלבשים

בשלב השלישי האורחים אוכלים ונהנים מהמנה הראשונה, בזמן הזה אתם בתור הזוג הולכים להתלבש שוב וללבוש בגדים בצבעים שונים שוב.

שלב רביעי – ממשיכים לפזז על הרחבה

אחרי המנה הראשונה, ואחרי שאתם החלפתם את הבגדים שוב, ממשיכים לפזז ולרקוד על רחבת הריקודים.

אחרי הריקודים שוב אוכלים, ומגיעים לשלב הבא.

שלב רביעי – המנה העיקרית

בחלק הזה אתם יוצאים לסיבוב הופעות, כלומר סבב של צילומים עם כל שולחן, אתם בתור הזוג המארח עוברים בכל שולחן יחד עם הצלם שלכם ומצטלמים עם כולם.

שלב חמישי – טקס החינה עצמו

כמו שכבר הבנתם תלבושות לחינה אתם מחליפים לא מעט פעמים במהלך האירוע, ויש להן חשיבות רבה.

בשלב הזה מחליפים שוב את התלבושות, הפעם נהוג ללבוש תלבושות בצבעי אדום אמרגן, שהו גם השלב האחרון של האירוע, לאחריו מגישים מתוקים וקינוחים.

לסיכום :

כל השלבים האלו הם השלבים שמחכים לכם במקרה ואתם חוגגים חינה באולם, אם אתם מתכננים לחגוג חינה ביתית השלבים קצת שונים.

כאן כבר אתם צריכים להתחיל קודם כל במציאת חברה שתדאג לכם להשכרת תלבושות לחינה ביתית ותוודא מולכם בדיוק מה השלבים אותם אתם רוצים לערוך.

בנוסף ישנם מקרים בהם משלבים את טקס המקווה ביחד עם טקס החינה והדברים קצת שונים, אפשר להוסיף אפילו לא רק את טקס החינה אלא גם הפרשת חלה.