חינה היא מסורת יפה ומשמחת במיוחד. האירוע שמקדים את החתונה גדוש בצבעים, תלבושות מסוגננות, טקסים שנועדו להרעיף ברכות ושפע על החתן והכלה וגם המון התרגשות. כמו בכל אירוע שנערך בימינו, גם אצל מארגני חינה ישנו רצון להעניק לאורחים מקסימום הנאה – ואחת הדרכים לעשות זאת היא לשדרג עוד יותר את הפן הקולינרי. איך? בעזרת העצות הבאות:

מגוון רחב במיוחד של סלטים

העידן הנוכחי מתאפיין בריבוי טעמים. אם בעבר הייתה אחידות גבוהה יחסית מבחינת ההעדפות הקולינריות, ובמיוחד באירועים, היום לכל אורח ולכל אורחת בכל אירוע טעם משלהם וציפיות אחרות. הסלטים הם הזדמנות מצוינת לספק מענה קולינרי טעים לכולם – וכדי שאכן כך יהיה, חשוב לוודא שהמבחר יהיה רחב ככל האפשר.

מצד אחד כדאי להגיש את הסלטים המסורתיים: חומוס, טחינה, מטבוחה, קולסלאו, מרקש, חצילים על האש, סלט גזר חריף וכו'. מצד שני רצוי גם לגוון עם עוד אפשרויות כמו כרוב לבן עם שקדים, סלט עלים ירוקים עם פירות הדר, חציל תאילנדי, עגבניות שרי עם גרעיני חמנייה, ירקות שורש בדבש עם חמוציות ועוד – כך שכל האורחים יראו שפע מרהיב עין כבר בשלב הזה, וכולם ימצאו כמה וכמה סלטים טעימים לחך שלהם.

מנות צמחוניות

אחת המגמות הבולטות בשנים האחרונות היא המספר ההולך וגדל של ישראלים שמעדיפים לא לאכול בשר, מסיבות שונות. אמנם חינה היא באופן מסורתי אירוע שמוגשים בו בשרים רבים – למשל טורטייה בשר ופילה נסיכת הנילוס כמנות ביניים, ופרגית ממולאת בבשר ובפירות יבשים, לשון בקר ברוטב פלפלים או בשר ראש ברוטב חומוס חריף כמנות עיקריות – אבל לצידן כדאי להציע גם מנות צמחוניות כך שכל האורחים יוכלו ליהנות מארוחה משביעה וטעימה.

בהקשר זה כדאי לדעת שכיום אין כמעט חברת קייטרינג שלא יודעת להפיק מטעמים גם מהצומח, ולהוכיח שגם בלי בשר ניתן לזכות בחוויה קולינרית מוצלחת. השילוב בין המסורת עתיקת היומין של החינה לבין החידוש של מנות עיקריות בלי בשר מייצר עניין, וכמובן שגם האורחים שכן אוכלים בשר שמחים לטעום את המנות הצמחוניות ולגלות טעמים חדשים.

קפה משובח

עוד מגמה מעניינת בתחום האירועים היא השתדרגות הקפה. בעידן השפע שבו אנחנו חיים, ואחרי שנחשפנו לסוגי קפה רבים ובפרט למשקאות שמבוססים על פולים איכותיים, רף הציפיות של בלוטות הטעם גבוה מאוד. בלא מעט מקרים בוחרים הישראלים לקנות פולי קפה לאירוע – פולים של מיטב החברות העולמיות ובהן לוואצה, דיאמה, מאורו, פרימו ארומה, בריסטוס, דנסי ועוד. באופן כללי מומלץ להוסיף לחינה עגלת קפה שתאפשר לאורחים לבחור בין אספרסו, מקיאטו, הפוך, אמריקנו, קפה שחור, שוקו, שוקוצ'ינו וגם תה על בסיס שלל חליטות ואפילו סחלב. קפה משובח מספק עוד זריקת מרץ בזכות הקפאין, ועוד רגעים של נחת בזכות הטעם.