אחד הדברים שמאפיין את טקס החינה הוא מגשי המתוקים, היום בכל טקס חינה במיוחד שמודבר על חינה מרוקאית כל אחד רוצה להכין את מגשי המתוקים, מהניסיון שלי זה משהו שאפילו לא צריך לבקש, אני בהרבה אירועים רואה את כל המשפחה והחברים מגיעים לאולם ומביאים איתם מגשי מתוקים יפים ומלאים בכל טוב, למרות שכל אולם אירועים דואג לקינוחים וגם אם אתם חוגגים חינה בבית אתם בטח דואגים גם לקינוחים, אבל מגשי המתוקים זה משהו שלא מוותרים עליו.

לכן, אם אתם מוזמנים לחינה בקרוב או אם אתם חוגגים חינה בעצמכם, הבאתי לכם הפעם מתכון מיוחד וקליל איך להכין עוגיות מרציפן מיוחדות שיהפכו את מגש המתוקים לקודם כל יפה, כי מה לעשות העין אוכלת, במיוחד שמדובר על קינוחים בגלל זה אני הולך להביא לכם את המתכון שלי לעוגיות מרציפן, מתכון קליל ונוח והכי חשוב לא לשכול לקשט את העוגיות.

מתכון לעוגיות מרציפן – החומרים הדרושים

יש כמה חומרים בסיסיים ביותר להכנת עוגיות מרציפן והרי הם לפניכם :

4 כוסות שקדים לא קלויים ומקולפים

2 כוסות סוכר (עדיפות לסוכר חום, אבל גם סוכר לבן זה בסדר)

כפית אחת של תמצית שקדים

כמה טיפות של מי ורדים, את מי הוורדים כדאי להוסיף לפי הטעם, אם מדובר על חינה של העדה הפרסית נהוג לשים הרבה מאוד מי וורדים, אבל נסו לא להגזים.

צבעי מאכל – את צבעי המאכל אפשר לקנות היום בכמה שקלים בודדים בכל סופרמרקט, נסו לקנות לפחות 3-4 צבעים בגוונים שונים, הצבעים המיוחדים האלו יהפכו את המגש שלכם ליותר צבעוני ומיוחד, אל תתקבעו רק על צבע אחד.

שלב הכנת העוגיות

בשלב הראשון יש לטחון את השקדים, עדיף לטחון אותם בבלנדר או בכל סוג של טוחן שיש לכם, אחרי שטחנתם את השקדים יש להוסיף את הסוכר ולטחון שוב, ככה מתקבל ערבוב יותר טוב של הסוכר עם השקדים וגם השקדים יהיו הרבה יותר קטנים ויהיה נוח לעבוד איתם בשלב שאחרי הטחינה.

אחרי זה מהעיסה שנוצרה מומלץ להוסיף קצת גרידה של לימון ולהוסיף את הטיפות של מי הוורדים ולערבב היטב.

מהכמות הגדולה של העיסה שיש, כדאי לחלק למספר קערות, בכל קערה לשים את הצבע שרוצים ולערבב עד לקבלת גוון אחיד.

לאחר מכן מתחילים להכין עיגולים ולשים בתוך קערות נייר קטנות לקישוט, נסו להיות יצרתים ולקשט בכל מיני דרכים, אם אתם רוצים אפשר מעל כל כדור מרציפן שהכנתם לשים חצי שקד, אבל כדאי לגוון ולעשות חצי מהעוגיות עם שקדים קלופים וחצי השני לא עם שקדים קלופים.

בחירת קייטרינג לחינה ביתית