רגע לפני החתונה עוצרים בחינה, איך תתכונו נכון לאירוע וכמה זה הולך לעלות לכם

בשעה טובה ומאושרת זה קרה, קיבלת הצעת נישואין (או הצעת בעצמך, אנחנו לא שופטים אפאחד) או שאתה קורא את זה והצעת נישואין (כל הכבוד ! עכשיו תקימו משפחה ב"ה).

אחרי הברכות הנה כמה דברים שקצת יחזירו אתכם לפוקוס, יש הצעת נישואין ויש חתונה בדרך, אבל לפני החתונה יש כמה דברים שחייבים לעשות.

חגיגית החתונה היא לא רק החתונה עצמה אלא היא כוללת בתוכה עוד אירועים, היא כוללת את המקווה של הכלה, את החינה, את שבת החתן ואת כל סעודות ההיכרות שיש ואת כל הפגישות שאתם הולכים כל פעם לכל צד אחר של המשפחה, בקיצור חגיגה שלא נגמרת.

אבל איך תצליחו לעשות את זה בדרך הנכונה, כי האירוע הראשון לפני החתונה ושבת החתן הוא החינה.

הכנתי לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לתכן את החינה בצורה קצת יותר קלה ונעימה.

הטיפים של המלך להכנות לחינה

תאריך :

כל דבר צריך שיהיה לו תאריך, אבל לפני שקובעים תאריך לחינה, קובעים תאריך לחתונה.

לא ממש לא התבלבלתי, רשמתי קודם תאריך לחתונה ורק אחר כך תאריך לחינה, שואלים את עצמכם איך זה יכול להיות ?

קבלו הסבר – את החינה נהוג אמנם לקבוע ולחגוג לפני החתונה, אבל היא צריכה להיות בסמוך לאירוע החתונה, כלומר כמה ימים ספורים לפני, לא נהוג שהחינה תהיה בקיץ והחתונה חצי שנה אחריה בחורף.

אלו שני אירועים שנחגגים בתאריכים שקרובים אחד לשני, מכיוון והחתונה היא האירוע המרכזי, כל האירועים האחרים שנחגגים צריכים להיות תלויים בה ולא היא תלויה בהם.

חתונה זה אירוע גם יותר גדול, עם יותר משתתפים ולכן מנסים להתחשב בהם כמה שיותר, מה גם שלחינה מגיעה המשפחה הקרובה ביותר בדרך כלל, לעומת החתונה שם נראה המון אנשים שלא כולם מכירים אחד את השני.

מקום :

אחרי שיש תאריך לחתונה, עושים הערכת סדר גודל בסיסית של כמות מוזמנים שיגיעו לאירוע, אחרי שיש את כמות המוזמנים הבסיסית לחינה מתחילים בחיפושים.

איפה מתחילים לחפש ? מה מתחילים לחפש ?

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת :

מה מחפשים ? מחפשים אולם אירועים.

איך מחפשים את אולם האירועים ? לפי כמה גורמים, גודל האולם בהתאם לכמות המוזמנים, המיקום הגאוגרפי של האולם, מחיר מנה, או במילים אחרות התקציב ועוד גורמים עליהם אני כותב בפוסט של מציאת אולם לחינה.

כמו שכבר הבנתם, חיפוש אולם אירועים לחינה הוא תהליך מעט מורכב, אבל הדבר הראשון הוא לחפש אולם שיכיל את כמות המוזמנים שלכם.

ברוב המקרים אירועים חינה הם אירועים של עד 150-200 מוזמנים, לכן לא תהיה בעיה למצוא אולם כזה, רוב האולמות אירועים היום מאפשרים להכניס יותר מ 400 מזומנים. (ואולמות אירועים הבינו שהאוכלוסייה גדלה ובהתאם גם כמויות המוזמנים בכל אירוע).

המיקום הגאוגרפי של האולם, אם לדוגמה הורי הכלה הם מחיפה ורוב המשפחה מאזור הצפון, ואילו החתן ומשפחתו ברובה מתגוררים באילת. (אני סתם לוקח דוגמה קיצונית, אבל מקווה שתבינו את המסר שיש כאן).

לא סביר לקיים את החינה באולם בצפון, או אולי באולם בדרום, מומלץ לנסות למצוא אולם במרכז הארץ, וזאת בכדי להתחשב בשני הצדדים.

אבל בכל מקרה כדאי מאוד לנסות למצוא אולם שיטיב עם רוב המוזמנים לאירוע.

דבר נוסף לא פחות חשוב הוא התקציה שלכם לאולם, זה לא נגמר רק במחיר המנה אתם צריכים להבין שיש הוצאות נוספות.

לאירוע החינה יש הוצאות רבות כמו השכרת תלבושות לחינה, איפור, תקליטן, צלם ועוד לא מעט דברים אחרים, לכן התקציב צריך להתאים לכם לכלל הגורמים.

הוצאות נלוות :

כמו שכבר ציינתי לחינה יש לא מעט הוצאות נלוות, כדאי מאוד לקחת אותם בחשבון ולהתכונן בהתאם.

קצת סדר גודל של ההוצאות שלכם לחינה, ממה שאני מכיר, אני מציין שזה לא מחיר קבוע אבל זה יכול לתת לכם סדר גודל לקראת מה אתם הולכים, ולמה אתם צריכים להתכונן.

תלבושות לחינה – 1200-1550 ₪

תקליטן לחינה – 1000 ₪ לכל הפחות, למרות שראיתי גם יותר זולים, אבל 1000 זה המחיר הממוצע.

צלם לחינה – 1200-2000 ₪ שכאן זה תלוי בכל מיני אלבומים או צילומים מיוחדים אם מזמינים.

מגנטים – מגנטים לחינה זאת אטרקציית חובה, אם יש היום צלמי מגנטים לאירועים בכל מיני הולדת, אין סביה שבחינה לא יהיה צלם מגנטים.

עוגיות – ניתן להזמין לפי בקשה כמה שרוצים, תלוי במספר המגשים, מחיר ממוצע של מגש מתוקים לחינה מתחיל ב 35 ₪ ויש כאלו שמגיעים גם 80-100 ₪ תלוי בגודל המגש.

רגע לפני החתונה עוצרים בחינה