רוצים לחגוג חינה והפרשת חלה ביחד ולא יודעים איך לעשות את זה בצורה הכי טובה והכי נכונה ? הכנו לכם מדריך מלא שיסביר לכם צעד אחרי צעד איך תחגגו חינה והפרשת חלה בצורה המושלמת והטובה ביותר.

הפרשת חלה היא אחת משלושת המצוות שמצוות על הנשים ואחת מתוך 613 המצוות שיש לנו ביהדות.

אחרי הנישואין האישה גם מקפידה על הדלקת נרות בכל שבת וגם בדיני טהרה לשלום בית.

למה מפרישים חלה ? איך עושים את זה עם טקס חינה ביחד ?

בתקופת בית המקדש חלק מהבצק (וגם מכלל הקורובנות) היה מועבר לכהנים, תפקידם של הכהנים היה לעשות את עבודת הבורא, הם היו התלמידים החכמים ואלו שמקפידים לבצע את כל המצוות ושומרים עליהם בקפדנות, תוך כדי זיכוי הרבים בכל התפילות שלהם.

חינה והפרשת חלה

והפרשת החלה הייתה בתור מתנה לכהן, מה שעומד מאוחרי זה הוא בעצם שכל מה שאנו מקבלים אנו מעניקים חלק קטן במתנה ומפרשים מכל המתנות והטוב שהקב"ה שולח לנו ומחזירים לו מעט מזה. כל הטוב שהקדוש ברוך שלח זיווג ויש שמחה גדולה להפריש מעט ולעשות מצווה להחזיר על הטוב.
אולי יש נשים רבות שחושבת שמציאת הזיווג היא לא דרך כל כך מורכב, ומצד שני כי מציאת זיווג מושוות לא פעם לקריעת ים סוף עד כמה שהיא קשה, כמו שהיה קשה לבני ישראל לעבור את ים סוף עד כדי כך דרגת הקושי זהה למציאת זיווג הגון ויש להודות על כך.

בשביל לעשות הפרשת חלה יחד עם טקס חינה, יש כמה דברים חשובים שצריכים להכיר והם שבהפרשת חלה צריכות להיות רק נשים בלבד, ואילו בחינה יש גם גברים, לכן צריכים לבצע הפרדה בכל אחד מהחלקים של האירוע, אם בחרתם לעשות את זה ביחד עדיין אפשר לעשות חינה לכלה בלי גברים ושהאמא של החתן תיתן מתנות לכלה, יש כאלו שנוהגים לעשות טקס הפרשת חלה מלא, מביאים בכל פעם אישה אחרת מהאורחות באירוע, אחת שרוצה להצליח להיכנס להריון ופרי בטן, או אישה אחרת שרוצה למצוא זיווג הגון זמן רב, מישהי שרוצה שלום בית עם בעלה והילדים ועוד המון בקשות שכל אחת רוצה היא רק מוסיפה מעט מהמצרכים לבצק של החלה ובזכות הברכה תבוא לכל אחת מהנשים המשאלת לב שהיא מבקשת תתגשם לטובה אמן.

הבגדים הנכונים לאירוע

שרוצים לעשות חינה עם הפרשת חלה ביחד חשוב מאוד לבחור בגדים צנועים לחינה, גם אם רוצים להחליף את הבגדים בשלב הטקס של החינה עדיין כדאי מאוד לשמור על קווים של בגדים צנועים עד כמה שאפשר, מדובר על טקס מסורתי והפרשת החלה יש לה סגולות מאוד גדולות שמתגשמות וגם שהכלה מברכת את הבנות שמגיעות לאירוע הברכה שלה בעלת משמעות רבה.

לחגוג במקום הנכון

בדרך כלל שחוגגים חינה והפרשת חלה ביחד חוגגים את זה במקום קטן, אם יש לכם בית כנסת שיש בו אולם וגם מקווה, זה יכול להיות המקום המושלם לאירוע כזה, היום העלות של השכרת אולם כזה היא כמה מאות שקלים בודדים שגם הולכים בתור תרומה לבית הכנסת ולהחזקת התורה.
הסיבה לכך ששוכרים מקום היא כי אירועים כאלו שמשלבים בהם חינה עם הפרשת חלה או מקווה עם חינה ביחד הם אלו הם אירועים קטנים עם כמות מאוד קטנה של מוזמנים, אלו גם אירועים שאפשר לחגוג בבית.

מה כדאי שיהיה

חשוב להכין לפטופ עם כמה שירים לחינה מראש וגם רמקול בידורית נייד שתוכלו להשמיע בו את השירים, או לחילופין אם אתם רוצים להזמין תקליטן לאירוע, הרמקול הנייד יכול להיות גם רמקול שאם הזמנתם רבנית להנחות את הטקס הוא יוכל לסייע לה להעביר את האירוע.
מומלץ מאוד להכין רשימת שירים מוכנה ולא כל פעם להעביר שיר ביוטיוב עם טלפון נייד שמחובר לבידורית הסיבה לכך היא שיש המון פרסומות, לא תמי דמצליחים למצוא את השיר שרוצים וזה הופך להיות ממש חובבני ולא מקצועי ולכן אם תשבו במשך שעה אחת בלבד תצליחו להוריד את השירים שאתם רוצים שישעו שמח ויתנגנו ברצף.

קייטרינג זאת המצאה גאונית, במקום שתעמדו ותבשלו שעות בשביל להכין אוכל למוזמנים, אתם יכולים להזמי קייטרינג שאפילו שיספק לכם שולחנות כסאות וגם מלצרים, אל תעבדו יותר מידי קשה בהכנה של אוכל לאירוע, כל מה שאתם צריכים זה רק להזמין קייטרינג, המחיר לעלות של מנה תעלה לכם כמעט כמו להכין את זה לבד באופן עצמאי ויחסוך לכם המון זמן ועבודה קשה מאוד.